dante

2010.05.23. 08:37

DANTE

 

Valami hihetetlenül gyermekdednek érzem a törekvést, amely arra irányul, hogy egyszerű, hétköznapi témákról folytatott beszélgetéseknek a tudományosság olyan cizellált látszatát kölcsönözzük, amely számos olvasót eleve kizár a diskurzusból.

Nem hiszek semmiféle tudományosságban, mint csodaszerben. Semmivel nem igazabbak az állításai, különösen nem énem vonatkozásában, mint Bözse néne ráolvasása, és hadd kockáztassam meg, Bözse néne legalább nem vindikálja magának a jogot, hogy ti. egyedül ő az igazság letéteményese.

Eltekintve, és ez természetszerűen pimasz, perfid gesztus a részemről, amelyre vonatkozóan egy percig sem vitatom, hogy egyetlen laboratóriumban sem állná meg a helyét, nem is ez volt a cél, a laboratóriumok csak definiáljanak, mérjenek, határozzák meg a fajsúlyt, a molekuláris szerkezetet, eltekintve tehát a kutatásoktól és mindentől ami ennek következménye, azaz magától a történelemtől, a tudományosság az én vonatkozásában teljességgel fölösleges.

Soha, és ezt most a legkomolyabban gondolom, nem adott választ, sem eligazítást, de még csak bíztatást sem életem egyetlen fordulópontján sem relációanalízis, sem szillogizmusok, jelenvalóságom ellentmond minden tudományos ésszerűségnek, a történelemnek mindössze elfogult játékosa vagyok, aki függöny mögül, Maya fátylába gabalyodva sütögetem a rántottámat, reménykedem, hogy túlélem, és ha minden elvész, én akkor is, boldogan élek.

Danténak sikerült. Egyetlen mondatával könyvtárnyi Tudományos Akadémiát szégyenített meg:

'Az emberélet útjának felén,
egy nagy sötétlő erdőbe jutottam,
mivel az igaz útat nem lelém.'

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aletheia.blog.hu/api/trackback/id/tr182024460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Jeckyll & Mr. Hyde 2010.05.23. 10:10:58

Hm.. Szóval Dante. Ki más, ha már a tudomány nem. Bár azért én még bíztam a görögökben is. Aztán persze lehet,hogy már egy felfedezés után azonnal visszavonták a tartózkodási engedélyüket. (mire nem jó a méreg..)
Talán valamelyik pszihomókus már felfedezte és csak en nem olvastam, de a jelenség ma is él.
"30 éves kori életválság"
Aki ekeget hazudott előtte a lelkének, vagy akinek eleget hazudtak a lelkéről, ők, mi mind megjárjuk Dante erdejét. 'hogy kijőve belőle igazi önmagunk lehessünk, vagy végleg elveszítsük azt.

lethe · http://blog.hu/user/285780/tab/data 2010.05.23. 10:19:31

:)
Ragyog a nap! Most indulok. Előbb még alszom, aztán jöhet a harapnivaló, aztán a fény és persze a rengeteg.
Talán már nem is fogok soha kikeveredni innen.
:)
süti beállítások módosítása